11 Aralık 2013 Çarşamba

Koşu İçin (Atletizm) Lisans Nasıl Çıkartılır?

İki yıldan fazladır koşmama ve yarışlara katılmama rağmen atletizim lisansı çıkartmak hiç aklıma gelmemişti. Geçtiğimiz hafta içinde Şehit Kubilay koşusunun organizatörleriyle yaptığım konuşmada; lisansım olmadan yarışa katılamayacağımı söylediler. Ben de aylar öncesinden uçak biletlerini aldığımız ve bu yarışa katılmaya uzun bir zaman önce karar verdiğim için lisans çıkartmaya karar verdim.

Sporcu lisanslarını vermeye yetkili olan kurum Gençlik ve Spor il müdürlüğü. Kurumun İnternet sitesine girdiğinizde illere göre seçiminizi yapıp, bulunduğunuz bölgenin müdürlüğünün sayfasına bağlanıyorsunuz. İlgili sayfadan başvuru formunu ve diğer evrakları bilgisayarınıza indiriyor ve gitmeden önce dolduruyorsunuz. Böylece kuruma gittiğinizde işleminiz oldukça kısa sürüyor. Lisans çıkartmak için gerekli belgeleri buradan indirebilirsiniz.

Ferdi Atletizim Lisansı için gereken belgeler;

  1. Bir adet tescil belgesi (Ferdi lisans için bir tane klüp lisansı için iki tane isteniyor. Yukarıdaki linkten belgeye ulaşabilirsiniz)
  2. İki adet resim (herhangi bir sınırlama yok. Ben yıllar önce çektirdiğim sakalsız bir fotoğrafımı götürdüm)
  3. Sağlık raporu (Herhangi bir sağlık kurumundan olabilir. Ben bizim aile hekimimizden aldım ve herhangi bir ücret ödemedim)
  4. Bir adet nüfus cüzdanı fotokopisi (önlü arkalı)
Not: Klüp üzerinden lisans çıkartacaklar için belgelerin sayısı değişiyor. Dikkatli olmakta fayda var. 

Yukarıdaki belgeleri hazırladıktan sona Gençlik Spor'daki lisans ve sicil işlemleri şefliğine başvuruyorsunuz. Görevli memur kağıda yazdıklarınıza bakmadan aynı bilgileri sözlü olarak tekrar soruyor. Lisans kağıdınızı yazıcıdan çıktı olarak alıp, PVC kaplayıp, teslim ediyor. Atletizim lisansı için herhangi bir ücret söz konusu değil. Lisansın geçerlilik süresi bir yıl ve her sene yenilemek gerekiyor. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder